Bara du minns


Bara du minns när du blir vuxen
Att jag kallade dig min lille skrutt
Bara du minns
Att jag och du kramades hårt hårt och innerligt
Bara du aldrig glömmer
Hur jag läste för dig varje kväll
Att den som vann springtävlingen från badrummet
fick välja bok
Och du lät mig vinna
För du tyckte synd om mig som sprang så sakta
Bara du för alltid minns hur det var
När du var fyra år
Och ville gifta dig med mamma
För du var så kär i mig
Höll min hand på väg till dagis
Och lät mig pussa bort det onda när du slagit dig nånstans
Bara du alltid minns att du fick komma
Till vår sängs trygga bo
När mardrömmar väckt och skrämt dig
Bara du fortfarande då kan minnas kärleken och värmen
Och kan ge den till andra
Kanske du kan förlåta
Att jag inte alltid är lugn och pedagogisk
utan skriker ibland
Är tvär och sur och glömmer
att du är liten liten och värd att ta på stort stort allvar.

 ©JessicaMarieOlsson

3 kommentarer:

  1. Såå vackert att ögonen vattnades <3

    SvaraRadera
  2. Ja här rinner tårarna över all igenkänning, livets förgänglighet och den evighetsstora kärleken!

    Inez

    SvaraRadera
  3. Grät som ett barn ... som ett fyraåring.

    SvaraRadera